5 vragen aan Laura, uw contactpersoon bij TVM solutions

Leestijd 4 minuten

Laura begon in 2022 als administratief medewerker bij TVM Belgium. Enkele maanden later kreeg ze de kans om door te schuiven naar TVM solutions, waar ze sindsdien de allround administratie verzorgt. Leer Laura beter kennen in vijf vragen en antwoorden. 

Wat is uw functie bij TVM solutions? 

"Binnen TVM solutions verzorg ik de administratie van a tot z. Vanaf het ogenblik dat klanten een opleiding of workshop boeken, ben ik hun aanspreekpunt en zorg ik voor de opvolging totdat de opleiding volledig is afgerond. Mijn takenpakket omvat opleidingen inplannen, instructeurs zoeken en locaties boeken, alsook de facturatie, controle van kmo-dossiers en opmaak van attesten. Het is een uitgebreide en afwisselende functie die dagelijks voor nieuwe uitdagingen zorgt. Dat maakt het werk leuk en boeiend!" 

Hoe ziet een werkdag eruit? 

"Wanneer ik op kantoor aankom, check ik eerst mijn mailbox. Dringende vragen krijgen altijd voorrang, zodat klanten snel geholpen worden. Daarna richt ik me op de opleidingen die recent afgerond werden. Ik zorg ervoor dat alle gegevens correct geregistreerd zijn, zodat de deelnemers hun attesten snel kunnen raadplegen. Vervolgens controleer ik de stand van zaken van aankomende opleidingen. Ik kijk na of al het nodige materiaal op de locatie aanwezig is en of de deelnemers correct zijn ingevoerd. Zo kunnen de instructeurs tijdig een aanwezigheidslijst opstellen. Tot slot hou ik me bezig met de facturatie en behandel ik de evaluaties van afgeronde trainingen." 

Waarvoor kunnen klanten bij u terecht? 

"Klanten kunnen bij mij terecht met vragen over de planning. Of het nu gaat om inschrijvingen, registratie, inlogproblemen op ons platform, facturatie of de kmo-portefeuille, ik zorg ervoor dat alles soepel verloopt. Daarnaast krijg ik ook regelmatig vragen over wijzigingen in de wetgeving of het vernieuwen van buitenlandse rijbewijzen. Voor deze specifieke onderwerpen kan ik gelukkig altijd rekenen op de expertise van Kurt. Zo leer ik zelf ook nog elke dag bij!"

Wat is het leukste aspect van de job? 

"Het contact met onze klanten en de dankbaarheid die we van hen terugkrijgen. Na een opleiding krijg ik vaak enthousiaste telefoontjes of e-mails waarin klanten laten weten dat alles naar wens is verlopen, en dat ze blij zijn met de training en de lesgever. 

Code 95-opleidingen zijn verplicht, waardoor chauffeurs er niet altijd naar uitkijken. Als je dan ziet dat de chauffeurs aangenaam verrast zijn en veel hebben opgestoken van de opleiding, geeft dat veel voldoening."

Hoe draagt TVM solutions volgens u bij aan de verkeersveiligheid? 

"Ik geloof sterk in de missie van TVM solutions om kwalitatieve opleidingen aan te bieden en zo de schadegevallen van onze klanten te verminderen. We zien de code 95-opleidingen niet alleen als een verplichting, maar als een kans om het verkeer veiliger te maken en schades te beperken. We willen hier echt ons steentje bijdragen door chauffeurs op een praktische en effectieve manier op te leiden. 

We werken ook echt op maat van de klant en gebruiken hun eigen schadestatistieken. Welke schadegevallen zijn er geweest? Hoe zijn die gebeurd? En vooral, hoe kunnen ze die in de toekomst voorkomen? Onze instructeurs spelen hierin een belangrijke rol. De meesten hebben zelf veel praktijkervaring, zodat ze herkenbare voorbeelden uit de sector kunnen geven. Ze dragen het beroep hoog in het vaandel en dat maakt onze trainingen zo waardevol. Op die manier kunnen we écht een verschil maken voor onze klanten."

Nieuwsgierig naar hoe TVM solutions u kan helpen schades te voorkomen?

Ontdek het hier